Friday 8 May 2009

mencari damai di hati



LAGU PATRIOTIK

MENCARI DAMAI DIHATI
Aku cari bukan harta bertimbun-timbun, Untuk hidup kaya, Aku cari bukan wang berjuta-juta, Untuk hidup bergaya, Aku cari bukan kawan-kawan, Untuk hidup sekadar berfoya-foya, Aku cari mana dia Al-Ghazali, Aku cari mana dia Al-Shafie, Kita bongkar rahsia kitab suci, Cari panduan, Kita bongkar rahsia sunah Nabi, Cari pedoman, Aku hidup kerana Dia Rabbi, Dialah teman, Dialah wali, Dia mencukupi, Aku hidup bererti, Menikmati damai abadi. (Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi)

LAGU WARISAN
Anak kecil main apiTerbakar hatinya yang sepiAir mata darah bercampur keringatBumi dipijak milik orangNenek moyang kaya rayaTergadai seluruh harta bendaAkibat sengketa sesamalah kitaCinta lenyap di arus zamanIndahnya bumi kita iniWarisan berkurun lamanyaHasil mengalir ke tangan yang lainPribumi merintih sendiriMasa depan sungguh kelamKan lenyap peristiwa semalamTertutuplah hati terkunci matiMaruah peribadi dah hilangKini kita cuma tinggal kuasaYang akan menentukan bangsaBersatulah hati bersama berbaktiPulih kembali harga diriKita sudah tiada masaMajulah dengan maha perkasaJanganlah terlalai teruskan usahaMelayukan gagah di nusantara 3x
Lirik oleh:
Tan Sri Nordin Bin Kardi
Naib Canselor UUM

No comments:

Post a Comment