Friday 26 June 2009

Bawa Pulang Chin Peng Jika Ada Ruang Dia Dibicara

Bawa Pulang Chin Peng Jika Ada Ruang Dia Dibicara

Posted By admin On June 1, 2009 @ 7:35 pm In Kenyataan & Penjelasan | No Comments

Saya fikir jika sokongan membawa pulang Chin Peng ini dibuat dalam keadaan masyarakat kita rasional dan tiada emosi politik, tentu semua pihak terutama umat Islam akan sensitif.

Perjuangan komunis bukan sahaja belot kepada negara, bagi orang Islam ia adalah perjuangan menentang Tuhan secara terbuka. Dalam konteks negara kita, komunisme tidak sama dengan nasionalisme, komunisme jauh lebih buruk dari segi inti kandungan ajaran dan sejarahnya. Dunia menyaksikan keburukan ideologi tersebut dan hitamnya sejarah perjuangan mereka.


Dari segi falsafah, semua ideologi cuba dihiasi dengan bahasa-bahasa indah, termasuk komunisme. Tetapi sejarah membuktikan kekejaman komunis dan kerakusan mereka di seluruh dunia. Memang sebahagian keburukan komunis itu kadang-kala ditokok tambah oleh Perang Dingin Amerika-Soviet dulu, namun realiti juga sukar menafikan hal tersebut.

Di negara kita, komunis telah mengorbankan rakyat, khususnya umat Islam. Bukti kekejaman mereka bukan sahaja kita baca melalui sejarah, tetapi juga melalui ‘bukti hidup’ yang masih wujud. Pendapat saya; boleh membawa pulang Chin Peng tetapi dengan syarat ada peruntukan untuk jenayahnya dibicarakan. Supaya kita membuka semula sejarah dan memberitahu rakyat siapakah yang mempertahankan negara, siapakah yang mengancamnya dan bayangkan jika perjuangan komunis itu berjaya, apa yang terjadi kepada kita sekarang?”.


sumber Minda Tajdid - http://drmaza.com/home

No comments:

Post a Comment