Friday 26 June 2009

Ada bloggers (seorang dua) penyokong Tun yang tidak sedar diri

May 26, 2009 by admin
Setelah Tun Abdullah mengundurkan diri dan membuat peralihan dengan cara yang terbaik pernah dilakukan , beliau sering dikatakan sebagai dijatuhkan oleh Tun Dr Mahathir. Hakikatnya kepada mereka yang menyangka Tun Lah jatuh kerana tindakan Tun Mahathir adalah sebenarnya satu kesilapan yang besar, Tun Lah berundur kerana sayangkan UMNO , Bangsa dan Negara. Tun Lah bukan gila kuasa dan Tun Lah juga mungkin tidak berminat lagi untuk bercakaran dengan Tun Mahathir kerana akibatnya adalah kepada Parti Barisan Nasional. hari ini Tun lah tidak mencampuri sebarang keputusan yang dibuat oleh DS Najib , Perdana Menteri yang telah mengambil alih amanah rakyat dari tangan beliau. Tun Lah tidak mahu mengganggu pentadbiran DS Najib kerana beliau yakin bahawa DS Najib mampu melakukan nya. Lagi pun , tak kan Pak Lah nak campur urusan pentadbiran negara sampai bila-bila.

Pak lah tidak gila kuasa, Beliau boleh lakukan apa saja , jika beliau gila kuasa. Tetapi itu bukanlah sifat seorang pemimpin yang baik,. Harimau mati meninggalkan belang , manusia mati meninggalkan nama. Kita pulang hanya dengan sekeping kain putih dan bukan dengan harta mahupun kuasa yang ada di dunia. Biarlah mereka yang tinggal menguruskan hal dunia , lagi pun di dalam kubur mana ada hand phone nak berikan arahan kepada manusia yang tinggal di dunia ini. Yang akan kita hadapi nanti adalah Nungkar dan Nangkir.

Ramai juga bloggers yang dahulu memihak kepada Tun dan memperjuangkan Tun ketika krisis antara Tun dan Tun Lah menyangka kenaikan Najib adalah kemenangan mutlak mereka (Bukan semua , seorang dua sahaja, yang lain telah berada di medan perang bertungkus lumus menyerang pembangkang) Mereka yang seorang dua ini pula yang lebih-lebih mahu mengawal segala pentadbiran DS Najib dan Tan Sri Muhyiddin . Mereka menyangka era Najib adalah satu era kekuasaan mereka dan begitu sombong dan bingkak mahu menghapuskan semua penyokong Pak Lah dan juga Khairy Jamaluddin. Mereka lupa bahawa tanpa penyokong Pak Lah dan Khairy Jamaluddin , UMNO tidak mungkin akan dapat disatukan secara solid 100% bagi menghadapi pembangkang pada PRU 13 nanti. Yang hairan DS Najib dan TS Muhyiddn Yassin tidak pula sesombong atau sebongkak mereka.

Bermula dengan penganiayaan kepada Sdr Rashid yang di tawarkan bekerja dengan TS Muhyiddin kini berlarutan pula kepada Omar Ong yang mendapat tawaran dari DS Najib di Petronas. Orang yang sama bangkit menentang dan cuba menghalang , orang yang sama juga mahu jadi hero bagaikan mahu menghapuskan etnik Tun Lah di Bumi Malaysia ini. DS Najib sebenarnya lebih arif dan lebih tahu perancangan beliau mentadbir negara , siapa yang layak dan siapa yang tidak layak. Malahan dalam susunan kabinet juga Najib telah mengenalpasti mereka yang tewas tetapi berkelayakan dan yang tidak berjawatan tetapi berkelayakan untuk disatukan sebagai satu jentera yang mantap dan jelas terbukti susunan kabinet Najib adalah mantap .

Siapalah sangat bloggers ini yang mahu menetukan kepimpinan Najib dan apakah bijak sangat bloggers ini yang merasakan mereka lebih baik dari Najib untuk memberikan nasihat kepada DS Najib. Bukan kita tidak tahu sejauh mana kemampuan mereka , seoarang adalah bekas pengarang seorang lagi sememangnya penjilat Mukhriz. Jika beginilah cara mereka , nampaknya cita-cita TS Muhyiddin Yassin tidak akan tercapai untuk memantapkan BN dalam masa dua tahun. Perbuatan mereka jelas mencerminkan bahawa Mukhriz tetap tidak puas hati dan mengarahkan budak-budak nya menulis menghapuskan etnik Tun Lah. Mukhriz sepatutnya boleh menutup mulut mereka demi kedamaian dalam BN dan UMNO kerana Mukhriz yang membayar mereka.

Apakah mereka merasakan iri hati kerana DS Najib tidak menawarkan mereka jawatan yang baik seperti orang nombor satu dalam NST atau Chairman GLC yang kukuh. Layak kah mereka untuk melakukan tanggungjawab sedemikian jika ditawarkan oleh PM.Hentikan maiannya ini segera, tidak perlu menakut-nakutkan DS Najib kerana beliau bukanlah orang yang sedemikian yang takut kepada ugutan. Berilah kebebasan kepada DS Najib sebagai PM untuk memerintah , Dahulu ketika Tun Mahadhir jadi PM , tidak ada mana mana penulis yang memberikan nasihat dan mencampuri urusan beliau. Tak letih ke bercakaran sesama sendiri. Eloklah berikan tumpuan kepada pembangkang. Sasaran kita bukannya ahli UMNO, sasaran kita sekarang adalah pembangkang. Jangan lah merasa bongkak dan seolah-olah anda kini menguasai Malaysia. Perdana Menteri tahu apa yang beliau lakukan.

sumder kelab tempur maya umno

No comments:

Post a Comment